آینده ای روشن در انتظار شوکوپارس

آینده ای روشن در انتظار شوکوپارس

به گزارش بورس نیوز، علی مشایخ مدیرعامل شرکت شوکوپارس در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت که با حضور 55 درصدی سهامداران برگزار شد، گفت: عواملی همچون نوسانات قیمت مواد اولیه، عدم موجودی مواد اولیه در بازار و جهش نرخ ارز موجب شد که در 6 ماه نخست سال مالی 97 تمامی شرکت ها دچار مشکل شوند.

وی با اشاره به خرید به موقع و با قیمت مناسب مواد اولیه و بسته بندی در ماههای پایانی سال 97 در شرکت شوکوپارس گفت : قطعاً عملکرد سال 98 این شرکت با سال گذشته متفاوت خواهد بود.

مدیرعامل شوکوپارس با بیان اینکه خطوط شرکت قدیمی بوده و نیاز به بازسازی دارد، افزود: خطوط کارخانه به لحاظ کیفی دچار مشکلاتی هستند که نیازمند تعمیرات اساسی و یا جایگزینی دارند اما شرکت شوکوپارس برندهای خوبی دارد که باید دوباره احیا و وارد بازار شوند.

وی خاطرنشان کرد: سوق بدهی بازار به بدهی های درون گروهی یکی دیگر از اقدامات انجام شده در این شرکت محسوب می‌شود.

مدیرعامل شوکوپارس تصریح کرد: وجود نوسانات،ارز، افزایش نرخ مواد اولیه، مواد بسته بندی، قطعات یدکی و محدودیت‌های تامین مواد و همچنین عدم وجود تناسب در افزایش نرخ مواد اولیه به نسبت افزایش نرخ محصولات و تاثیرگذاری بیش از حد عوامل بیرونی اعم از عوامل کلان اقتصادی و سیاسی برتصمیم گیری‌های این شرکت از جمله ریسک های شرکت شوکوپارس محسوب می‌شوند.

وی افزود: کنترل بهای تمام شده، اخذ مجوز افزایش قیمت محصولات، خریدمواد اولیه از درون و بیرون گروه، خرید ماشین هات چاکلت برای تولید انواع محصولات این گروه، اصلاح و تصویب ساختار سازمانی، کاهش نیروی انسانی به میزان 9% کل نیروهای شاغل، کاهش نسبت ستاد به صف به میزان 25 % ، افزایش ظرفیت خطوط از 30 تا 10%، دریافت کلیه مجوزهای لازم از وزارت صنایع و معادن، سازمان محیط زیست و معاونت غذا و دارو برای تولید و بسته بندی آدامس بادکنکی و بسته بندی شکر، خرید خط تولید آدامس بادکنکی، راه‌اندازی ماشین آلات متوقف موجود در شرکت، خرید‌‌ هموژنایزر و مخازن مربوط به آن، برای افزایش کیفیت شربت و ....... از جمله اقدامات انجام شده در سال مالی گذشته محسوب می شوند.

All rights reserved.